Gäller från och med 1.1.2019

Nätbutik

I nätbutiken Taksit.fi säljer Taksiliiton Yrityspalvelu Oy (0645272-9, Klubbekrigarvägen 7, 00401 Helsingfors, 020 775 6800, tilaus@taksiliitto.fi) produkter till myndiga privatpersoner, företag och Suomen Taksiliitto ry:s medlemsföreningar. Produkterna levereras endast till Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna och leveransavgifterna.

Beställning

Produkter beställs i nätbutiken genom att dra dem till varukorgen och betala dem i kassan. Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. Kontaktuppgifter som frågas i samband med beställning används endast för leverans av produkter eller för att utreda oklarheter i beställningar, såvida inget annat särskilt nämns. När du beställer produkter i nätbutiken förutsätts du ha tagit del av och godkänt de gällande leveransvillkoren.

Priser

Genom att logga in i Taksit.fi:s företagarsida kan medlemsföretagare i Suomen Taksiliitto ry köpa produkter i butiken till nedsatt pris. I övrigt visas priser som gäller för alla.

Betalning och betalningssätt

I nätbutiken använder vi tjänsten Checkout. Du kan ta del av betalningsvillkoren på checkout.fi/materiaalit/maksuehdot . Fakturautställaren på kontoutdraget eller kreditkortsfakturan är Checkout Finland Oy.

Du har tillgång till betalningsknappar för finländska banker (Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Andelsbanken, POP Banken, Sparbanken, S-Banken och Ålandsbanken) samt möjlighet att betala med kort (Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard och American Express). Suomen Taksiliitto ry:s medlemsföreningar kan också beställa föreningsprodukter mot faktura.

Betalnings- och betalningsbekräftelse

Efter beställningen skickas kvitto till din e-postadress. Meddelandet förutsätter att e-postadressen anges i samband med beställningen. Om du av någon orsak inte får en bekräftelse inom ett dygn från beställningen ska du kontakta vår kundtjänst på tilaus@taksiliitto.fi.

Leveransavgifterna ser du på sidan för valet av leverans- och betalningssätt, och de betalas när beställningen betalas. Vi skickar beställningarna beroende på deras storlek per brev till beställarens hemadress eller som postpaket till Postens närmaste verksamhetsställe. Beställningarna levereras av Posti Abp. Leveransadressen ska finnas i Finland. Beställningar levereras inte till utlandet. Som leveransadress och mottagare kan beställaren ange även en annan adress än sin egen. Kunden ansvarar för att beställnings- och kunduppgifterna stämmer.

Leveranssätt och -avgifter:

Avhämtning från kontoret i Helsingfors (Klubbekrigarvägen 7) 0 €
Leverans 5,90 €
Inköp på över 100 € avgiftsfritt till Postens närmaste verksamhetsställe

Om du väljer att hämta inköpen från vårt kontor i Helsingfors underrättar vi dig när detta är möjligt.

Leveranstid

Vi strävar efter att behandla beställningar inom 1–3 vardagar. Om vi inte har produkten i lagret kontaktar vi dig. Vi ansvarar inte för dröjsmål på grund av oöverstigligt hinder eller indirekt skada till följd av dröjsmål. Vi informerar om avvikande leveranstider på nätbutikens förstasida.

Ångerrätt och returvillkor

Du har rätt att byta eller returnera dina inköp i 14 dagar förutsatt att produkten är i ursprungligt skick i sin ursprungliga förpackning. Returtiden börjar från mottagandet av produkten. Om du vill returnera en beställd produkt kan du kontakta oss för ytterligare information på tilaus@taksiliitto.fi. På detta sätt säkerställer vi en smidig returprocess. Taksiliiton Yrityspalvelu ansvarar för returkostnaderna, om produkterna returneras enligt anvisningarna.

Vi återbetalar hela beloppet inom 14 dagar från mottagandet av den returnerade produkten om produkten har returnerats eller bevisligen överlämnats till posten för transport till returadressen.

Paket som inte lösts ut

Att inte lösa ut produkter är inte samma sak som att returnera eller annullera beställningar. För paket som inte lösts ut eller annullerats separat tar vi ut portokostnader och en avgift på 5 euro.

Problem

Om en produkt har försvunnit eller skadats under leveransen eller om den i övrigt inte motsvarar beställningen ska du reklamera felet skriftligen inom 14 dagar till den adress som anges i avsnittet Ångerrätt och returvillkor eller ringa numret som anges i kontaktuppgifterna. Om paketet har skadats på Posten ska detta omedelbart reklameras till Posten.

Kundjänst
Vi svarar gärna på dina frågor. Du når oss per telefon på numret 020 775 6800 och per e-post på tilaus@taksiliitto.fi.